servicii către clienţi
Procese referitoare la relaţia cu clientul:
Determinarea cerinţelor referitoare la lucrare:
În faza precontractuală (înainte de încheierea contractului / acceptarea comenzii ) şi apoi în faza contractuală, în cadrul compartimentelor ofertare şi contractare se identifică cerinţele clientului referitoare la lucrarea în cauză, necesităţi de subcontractare, garanţii şi post – garanţii, procent garanţii, termene şi cuantumuri, termene de execuţie, penalităţi, contract de colaborare cu alte firme, condiţii financiare, avansuri, etc., cerinţele de reglementare, cerinţele referitoare la utilizarea / funcţionarea lucrării.
Analiza cerinţelor referitoare la lucrare:
Cerinţe implicite:
Respectarea prevederilor contractului conform cu instrucţiunile tehnice.
Cerinţe explicite (stipulate în contract):
- Verificarea de către client / beneficiar al produsului /serviciului aprovizionat;
- Verificarea de către client la subcontractant al produsului aprovizionat;
- Cerinţe suplimentare faţă de prevederile normativelor privind trasabilitatea;
- Cerinţe privind audituri de secunda parte;
- Altele …..
În etapa precontractuală se stabilesc modalităţile de comunicare cu beneficiarul / investitorul prin dirigintele de şantier nominalizat de acesta şi detaliile privind: informaţii despre lucrare / produs, autoritate pentru tratarea comenzii / contractului, satisfacţia clientului sau reclamaţii ale acestuia, persoane de contact.